Úvod » Distanční výuka
Distanční výuka
Podívejte se na odkazy na zajímavé výukové a vzdělávací materiály v době vyučování na dálku.
Scio nabízí k objednání přes 500 online testů z matematiky a češtiny. Testy jsou určeny pro žáky 3. až 9. tříd a zaberou 10 až 20 minut. | |
Matematiku pro 1.-9. ročník základních škol v hravé formě nabízí Matika.in | |
Češtinu a matematiku pro 1. a 2. stupeň základní školy jde procvičovat i na Onlinecvičení.cz. | |
Pro žáky prvního stupně základních škol skvěle využijete portál Školákov.eu. | |
Nakladatelství NOVÁ ŠKOLA kvůli uzavření škol také volně zpřístupnilo své interaktivní učebnice (obsahují materiály pro první i druhý stupeň). | |
Online procvičování pro žáky základních škol, ale i pro maturanty nabízí Škola s nadhledem. | |
Návod 20 způsobů využití technologií pro online výuku nejen po uzavření škol | |
UčíTelka: Každý den čeká na programu ČT2 na žáky prvního stupně základních škol vyučování prostřednictvím televizní obrazovky. | |
Vzdělávání #NaDálku - Rozcestník MŠMT s nástroji pro online vzdělávání. | |
Aktuality NPI ČR týkající se nejen online vzdělávání | |
koronavirus.edu.cz | |
NoD Academy: Nový rozměr distančního vzdělávání. | |
Nevím čím to je, ale vždycky skončím v Indii. Už tam jezdím více než dvacet let. V běžném životě jsem učitel žáků a lektor dospělých. Nad Indií a nad tím, co učit a jak to učit, přemýšlím i ve svém volném čase. | |
Všem dětem, rodičům, učitelům a fanouškům vědy přinášíme tipy, jak trávit čas s vědou. Projekt Věda na doma vznikl v době karantény počínající pandemie nemoci covid-19 na jaře 2020. Vše najdete na sociálních sítích AV ČR pod hashtagem #veda_na_doma a také zde na této stránce. | |
Dětská chemická laboratoř Kids' Lab Abrakadabra, kterou společnost BASF provozuje v Národním technickém muzeu v Praze | |
FB stránka Vaše práva ve škole - Stránky se věnují osvětě v oblasti práv ve škole. |
Sborník technik pro třídnické hodiny v době po karanténě
Centrum primární prevence Magdaléna o.p.s. vytvořilo výborně sepsaný „minimanuál“ třídnických aktivit, které dětem pomohou vypořádat se s tím, co zažily posledního čtvrt roku. Část aktivit je provázána příběhem lišky Majky. Rozloučení s liškou na konci programu je signálem, že je možné nechat za sebou to nepříjemné, co jsme teď někteří prožili, a radovat se z toho, že můžeme být zase spolu a vše se vrací do staronových kolejí vyučování “naživo”.
Vzdělávání na dálku v ZŠ a SŠ - Tématická zpráva 07.05.2020
Česká školní inspekce dne 7.5.2020 zveřejnila tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem mimořádného šetření k problematice vzdělávání na dálku na základních a středních školách v době pandemie COVID-19.
Soubor hygienických pokynů pro školy a školská zařízení 01.05.2020
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejnilo soubor hygienických a bezpečnostních pokynů pro školy a tyto materiály nyní budou distribuovány do škol a zřizovatelům 01.05.2020
Infolist NPI ČR – Informace z MŠMT – duben 2020
Obsahuje aktuální informace z MŠMT- harmonogram uvolňování, informace o povinném předškolním vzdělávání, zápisy do MŠ a ZŠ, organizace školního roku 2020/21 a mnoho dalšího…
Doporučení NPI ČR: Jak mohou školy komunikovat s rodiči žáků s potřebou podpůrných opatření 22.04.2020.
Seznamte se s doporučením Národního pedagogického institutu ohledně komunikace mezi školou a rodiči dětí s potřebou podpůrných opatření.
Prezentace ČŠI: Výsledky průzkumu "Distanční vzdělávání v ČR v době nouzového stavu" 04/2020
Seznamte se s výsledky šetření ČŠI, které inspekce provedla na školách v dubnu 2020.
Materiál MŠMT: Doporučené postupy pro školy v období vzdělání na dálku
Po necelém měsíci nouzového stavu připravilo Ministerstvo školství materiál, ve kterém školám doporučuje, jak dál vzdělávat.
EDUin: Desatero ředitele školy v době krize
Doporučení, jak sjednotit práci školy (komunikační platformy, zadávání úkolů, navázání kontaktů se všemi dětmi…)
Speciál NPI ČR na podporu výuky na dálku 1. číslo
Metodická podpora od Národního pedagogického institutu v době nouzového stavu.
Speciál NPI ČR na podporu výuky na dálku 2. číslo
Informace od Národního pedagogického institutu – upozorňuje například na aktuální webináře na podporu distanční výuky.
Speciál NPI ČR na podporu výuky na dálku 3. číslo
Informace od Národního pedagogického institutu – například aktuální situace v mateřských školách.
Speciál NPI ČR na podporu výuky na dálku 4. číslo
Informace od Národního pedagogického institutu – například 4 základní principy moderní výuky a učení, které vedou k efektivnímu blended learningu.
Speciál NPI ČR na podporu výuky na dálku 5. číslo
Pravidelný bulletin od Národního pedagogického institutu – toto číslo se například zabývá tématem hodnocení žáků, a to včetně těch se SVP i nadaných.
Speciál NPI ČR na podporu výuky na dálku 6. číslo
Upozorňujeme na jedno z témat 6. čísla bulletinu Národního pedagogického institutu, a tím je komunikace s rodiči žáků s potřebou podpůrných opatření v době distanční vyučování – NPI ČR k tomu vydalo i samostatnou metodiku (máme ji ke stažení také na našich stránkách).
Speciál NPI ČR na podporu výuky na dálku 7. číslo
Hlavní téma 7. Speciálu se zabývá formativním hodnocením žáků. Nechybí ani další kapitola k práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Speciál NPI ČR na podporu výuky na dálku 8. číslo
Toto číslo pokračuje v tématu formativní hodnocení žáků a nabízí například rozhovory s řediteli škol, které mají s touto formou hodnocení zkušenosti. Rubrika věnovaná práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami přináší příklady diferenciace úloh pro žáky s různými vzdělávacími předpoklady.
Speciál NPI ČR na podporu výuky na dálku 9. číslo
Speciál je tentokrát prioritně věnován přípravě na přijímací zkoušky a závěrečné či maturitní zkoušky.
Speciál NPI ČR na podporu výuky na dálku 10. číslo
Hlavní téma tohoto čísla: přijímací a závěrečné zkoušky.
Dále například praktická metodická příručka pro hodnocení žáků.
Speciál NPI ČR na podporu výuky na dálku 11. číslo
Stanovisko MŠMT k tématu hodnocení žáků a zkušenosti z praxe. Zájmové a neformální vzdělávání – prezentace zkušeností a aktivit školních družin a školních klubů, středisek volného času a DDM.
Speciál NPI ČR na podporu výuky na dálku 12. číslo
Z obsahu: Hodnocení žáků ve 2. pololetí tohoto školního roku – například komentovaná vyhláška MŠMT, upoutávka na online kurz ke kyberšikaně, téma školních družin a zájmového vzdělávání v době epidemie. Tradičně nechybí ani rubrika ke společnému vzdělávání, aktuální nabídka webinářů NPI ČR a program vysílání ČT2 UčíTelka pro nadcházející týden.
Speciál NPI ČR na podporu výuky na dálku 13. číslo
Hlavní téma tohoto čísla: přechod škol od vzdělávání na dálku opět k prezenční výuce.
Článek z Reflexu č. 13/2020 "Když školá nevolá" 26.03.2020
Je současný neplánovaný homeschooling začátkem skutečného digitálního vzdělávání v ČR?
Člověk v tísni na školách - nabídka vzdělávacích programů a filmů
Vzdělávací sekce Člověka v tísni nabízí ZDARMA přes 270 audiovizuálních lekcí obsahujících filmy a další materiály, které mohou využívat učitelé i rodiče se svými dětmi. Pedagogům nabízejí online vzdělávací materiály pro výuku globálního rozvojového vzdělávání či aktivního občanství nebo online knihovnu.
Více na https://www.jsns.cz/
Brožura Ahoj, já jsem Korona - Jak dětem vysvětlit současnou situaci
Materiál americké psycholožky Lies Scaut, jak dětem pomoci vyrovnat se se strachem a dalšími emocemi v době pandemie.
Zde návod pro dospělé (rodiče, učitele…), jak s brožurou pracovat.
Související odkazy
Související odkazy
První pomoc zahlceným studentům v době karantény - 2. díl. Lektorka Mgr. Michaela Veselá (Společně k bezpečí, z.s.)
Vyhláška MŠMT k hodnocení 2. pol. 2019/2020 27.04.2020
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy dnes vydalo vyhlášku o hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém pololetí školního roku 2019/2020.
Specifikuje v ní, jak mají základní a střední školy postupovat při klasifikaci tohoto pololetí, které bylo z velké části postiženo epidemií koronaviru. Součástí vydané
vyhlášky je také metodika s výkladem jednotlivých bodů.
BEDUin ročník 2020
Pravidelný informační materiál od EDUin (Informační centrum o vzdělávání)